Nie wymyślaj na nowo koła! powielaj co dobre

Kto zajmujący się marketingiem nie chciałby znać złotego środka na zwiększenie zasięgu w Social Media? Czy istnieje taki tajemny sekret?

Dzisiaj naprawdę trzeba się napracować, aby dotrzeć do szerokiego grona ludzi na portalach społecznościowych. Trzeba wielu godzin, prób, analiz, i wydanych pieniędzy. Pieniądze wydane nie tylko na reklamy, na narzędzia marketingowe oraz magiczne przepisy dzięki którym rzekomo mamy zwiększyć swój zasięg.

Gdybyś mógł skorzystać z narzędzi które dają takie możliwości? Docierają do swoich odbiorców

w mgnieniu oka?

Znałbyś  odpowiedzi na te pytania dla każdej sieci, a następnie zoptymalizował każdą wiadomość

z mediów społecznościowych, którą piszesz dla każdej z tych sieci … zyskałbyś większe zaangażowanie dla każdej sieci.

A co gdybym pokazał ci najnowsze badania na 2017 r. które działają i w dodatku zrobię to za darmo?

Robię to dlatego że lubię się dzielić dobrą nowiną z innymi. Wychodzę z założenia, że skoro ja przekaże istotną informację drugiej osobie, to może ktoś też się odwdzięczy i chociaż przeczyta cały artykuł, lub co lepsze  subskrybuje mój Newsletter. Będzie czytał moje artykuły częściej.

Ogromna ilość zadawanych pytań w mediach społecznościowych na grupach tematycznych dotyczyła :

– Jak długi powinienem być mój post?

– Ile ” #” hashtagów powinienem dodać?

– Czy obrazek jest zawsze potrzebny?

Współczesna infografika autorstwa CoSchedule odpowiada na te pytania w oparciu o analizę blisko 6,4 miliona postów i 11 unikatowych badań.

Zespół firmy zajmującej się oprogramowaniem kalendarza marketingowego zebrał te informacje i posortował je, aby odpowiedzieć na te cztery pytania dla sześciu platform mediów społecznościowych:

  1. Jaki rodzaj wiadomości (tekst, link tekstowy lub obraz) jest najbardziej efektywny?
  2. Ile znaków na dany post przynosi najwięcej zaangażowania?
  3. Ile hashtagów w poście jest najbardziej skutecznych?
  4. Czy emotikony są przydatne, a jeśli tak, to ile należy ich wstawić?

Na przykład posty na Facebooku, które są tekstem z linkiem, są najskuteczniejszym typem posta. Zdjęcia plasują się tak naprawdę  na drugim miejscu, a zwykłe posty z samym  tekstem  bez linków zajmują dopiero trzecie miejsce w rankingo do budowy zasięgu. Zgodnie z danymi w poniższej grafice, nie oznacza to że posty tekstowe są mało efektywne, lecz tylko że inne typy postów są bardziej skuteczne.

Jeśli chodzi o liczbę znaków jaki miałby idealny post jest to liczba 111 znaków. Wedłóg badań to właśnie taka ilość działa najlepiej na Facebooku, a kolejne posty  to posty z 119 znakami.

Na samym końcu rankingu znajdują się posty z 40 znakami. Zaznaczyć trzeba że 40 znakowy post nie jest bezskuteczny, gdyż ta długość znalazła się przecież na trzecim miejscu w analizie.

Tak więc 40-znakowe posty  działają całkiem dobrze skoro nie wyleciały z rankingu.

 

Ciekawe, czy skuteczność słów na Twitterze zmienia się teraz, gdy platforma pozwala na tweety dłuższe niż 140 znaków ).

Co ciekawe brak hashtagów i użycie jednego emotikona okazało się najskuteczniejsze na Facebooku, podczas gdy 11 hashtagów i trzy emoji najlepiej działało na Instagramie.

Aby zobaczyć wyniki na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Pinterestu, LinkedIn i Google+, sprawdź grafikę:

Wiem że trudno się dostosować z wyliczeniem i użyciem dokładnej ilości znaków, zwłaszcza gdy chcemy coś więcej światu oznajmić. Czy warto jednak spróbować dostosować się do powyższych wskazówek?

Jeśli przydała Ci sie ta wiedza, proszę podziel się nim dalej i skomentuj. Będzie mnie to motywowało do dalszej pracy 🙂

Daj znać czy już zastosowałeś ta wiedzę u siebie.

Pamiętać trzeba oczywiście że portale te ciągle zmieniają algorytmy, ale przecież można to testować.