Jak zarabiać na blogu?

Ciekawym i jakże często zadawanym pytaniem jest pytanie: jak zarabiać na blogu?
Jeśli blogujesz dla zabawy, lub czerpiesz już pasywny dochód z jego prowadzenia, możesz pominąć tę sekcję. Jeśli jednak zaczynasz swoją przygodę w Internecie na poważnie, i chcesz dowiedzieć się jak ludzie zarabiają tysiące złotych miesięcznie na swoim blogu, to mam dla Ciebie krótkie wprowadzenie.

Istnieje wiele sposobów zarabiania pieniędzy prowadząc swojego bloga. Rzeczywistość jest taka, że większość popularnych metod zarabiania mieści się w kilku podstawowych kategoriach:

Reklama

Jednym z najczęstszych sposobów zarabiania na blogu jest możliwość dodawanie reklam. Na przykład Google AdSense generuje dynamiczne reklamy w dowolnych miejscach, które określasz, i które są związane z Twoimi wątkami i tematami na blogu. Zatem reklamy które się wyświetlają, mogą być przydatne dla czytelników, a bloger za umieszczenie miejsca reklamowego otrzymuję wynagrodzenie.

Aby uzyskać dobre przychody z reklam, musisz zwiększyć natężenie ruchu na Swoją stronę. Trzeba dbać o pozycjonowanie stron internetowych, gdyż poszczególni reklamodawcy prawdopodobnie będą zainteresowani jedynie współpracą z serwisami dobrze wypozycjonowanymi. Pamiętaj aby na samym początku nie wdrażać reklam, a wręcz ostrzegam przed klikaniem samemu w te reklamy, jeśli już się pospieszyłeś i masz je na blogu. Grozi to permanentnym banem i bezpowrotną utratą możliwości wyświetlania reklam na stronie.

Sprzedaż produktów

Innym popularnym sposobem jak zarabiać na blogu  jest sprzedaż produktów. Mogą to być produkty cyfrowe, które stworzyłeś, kursy lub produkty fizyczne. W zależności od produktu może zajść konieczność zintegrowania koszyka z zakupami Twojego sklepu Internetowego z systemami płatności, lub możesz skierować odwiedzających i zainteresowanych twoim produktem do oddzielnej witryny ze sklepem (lub po prostu użyć przycisków płatności PayPal). Oczywiście może być tak że nie chcesz się sam bawić w konfigurację, nie masz potrzebnej gotówki aby wydać kilka tysięcy na programistę i grafika. Możliwe też, że po prostu nie znasz się na programowaniu, zabezpieczeniach przed kradzieżą, lub nie wiesz jak się za to zabrać. Możesz skorzystać ze sprawdzonej Firmy, gdzie wszystko za darmo zostanie Ci wdrożone, poustawiane i skonfigurowane. Tutaj masz też coś wspaniałego lecz wersja trochę okrojona. Pomoc techniczna działa błyskawicznie a serwery są nie zawodne.

Musisz uważać na firmy które oferują miejsce na serwerze, domenę czy pocztę email. Przerobiłem mnóstwo firm w których posiadałem te usługi, lecz nigdzie nie oferowano mi tyle nowoczesnych rozwiązań w jednym miejscu. Miałem problemy z prędkością otwierania strony, a nawet czasem brak dostępu. Poczta wysyłana do klientów nie dochodziła, lub trafiała zawsze do spamu, a o czymś takim jak zaawansowany autoresponder nawet człowiek nie myślał. Oczywiście wszystko w cenie abonamentu.  Pamiętaj, że jako nowa firma i bloger najpierw musisz zdobyć reputację i zaufanie, więc na początku należy zachować zdrowy rozsądek co do  oczekiwań finansowych.

Sprzedaż usług

Sprzedaż usług może nie być typowym tematem blogera, ale z pewnością stanowi lukratywną opcję, szczególnie, jeśli jednocześnie pracujesz nad rozwojem pasywnych źródeł przychodów.

Innymi słowy, podczas gdy pracujesz nad zwiększaniem ruchu i powoli zarabiasz  na reklamie lub innych źródłach, możesz  coraz więcej zarabiać wykorzystując zawartość swojego bloga. Aby stać się autorytetem w swojej dziedzinie i zaoferować swoje usługi innym ludziom. Możesz również je promować bezpośrednio w swojej witrynie, a także za pośrednictwem witryn swoich partnerów biznesowych, takich. Zapewne będą chcieli nawiązać współpracę, abyście wzajemnie się polecali.

 

Rekomendacje i programy partnerskie

Wreszcie, co zwykle jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów jak zarabiać na blogu są rekomendacje i wzajemne polecenia sprzedażowe właśnie jak pisałem wyżej przez partnerów biznesowych.

Układ jest prosty. Tworzysz witrynę (bloga) wokół głównego tematu, identyfikujesz jedną lub więcej firm, które już sprzedają produkty lub usługi, które obsługują tę niszę, a następnie promujesz je w swojej witrynie. Jako partner otrzymujesz niestandardowy link do odsyłania czytelników, który po kliknięciu automatycznie wiąże go z klientem. Otrzymujesz prowizję za wszystko, co kupi osoba z twojego linku partnerskiego.

Jak wszystkie inne metody, nie jest to łatwa droga do niezliczonych bogactw. Nadal musisz rozwjać grupę odbiorców i budować swój autorytet. A jeśli chcesz promować produkt partnerski, musisz w niego naprawdę wierzyć i pokazać jego wartość , tak jakbyś sprzedawał swój własny produkt lub usługę.

Piękno polega jednak na tym, że sukces sprzedaży w 100% zależy od kogoś innego. A jeśli jesteś w stanie stworzyć naprawdę skuteczne systemy do kierowania czytelników do rekomendowanych produktów, zaczniesz dostrzegać rzeczywiste miesięczne zarobki – wystarczające do zbudowania prawdziwego życia.

Opiszę później, jakie te systemy będą najskuteczniejsze dla Ciebie.

Jeśli chcesz naprawdę zarabiać, skup się na kilku tematach na których się znasz. Nie chwytaj dziesięciu srok za ogon. Zrób specjalizację w danym temacie i pokaż się jako ekspert w branży.

Dla kogo jest Twój blog?

Poznałeś podstawą wiedzę jak zarabiać na blogu, teraz musisz wiedzieć do kogo będziesz kierował swój blog, i na jakie tematy będziesz pisać. Aby to poznać musisz poznać swoją grupę docelową i sworzyć „Avatar Idealnego Klienta”

Istnieją trzy główne obszary, którymi należy się zająć przed rozpoczęciem blogowania, a następnie nieprzerwanie w trakcie rozbudowy bloga o kolejne treści , a są to: koncentracja (co i do kogo będziemy kierowali swoją wiedzę), generowanie ruchu na stronę oraz analiza i testy.

Koncentracja  

Koncentracja jest ważna, aby tematy związane z blogiem były tak wąskie, jak to tylko możliwe. Kiedy zaczynasz skupiać się nad problemem, który nie jest związany z Twoja dziedziną na blogu, zwykle będzie to tylko stratą czasu na pisanie artykułu. Pisanie o czymś nie związanym z blogiem tak naprawdę może spowodować nawet to , że stracisz część odbiorców. Ale faktem jest, że jeśli będziesz bardzo skupiony na tematach ze swojej dziedziny spowoduje więź z czytelnikami, oraz zwiększy dalsze ich zainteresowanie.

Kiedy po raz pierwszy stworzyłem swojego pierwszego bloga, pisałem o wszystkim.  Te wcześniejsze posty, które napisałem nie przyniosły żadnego ruchu, żadnych potencjalnych klientów i sprzedaży, a zatem były zupełnie bezwartościowe.

Brakowało mi sprecyzowania osób do których próbowałem dotrzeć, oraz konkretnego tematu którym bym zainteresował odbiorcę.

Portret idealnego klienta

Warto utworzyć co najmniej jeden portret idealnego klienta. Postać wymyślona, która określa twoją idealną docelową publiczność. Możesz uwzględnić dane demograficzne lub geograficzne, jeśli ma to sens, ale ważniejsze są zwykle ich obawy, problemy, potrzeby i cele.

Musisz zrozumiesz, czego potrzebują Twoi czytelnicy. Możesz również stworzyć dla siebie obraz rozwiązania ich potrzeb, w jaki sposób możesz im pomóc.

Analiza i testy

Analiza i testy potrzebne są do kontroli i ustalenia czy docieramy z odpowiednia wiedzą do konkretnychodbiorców.

Po ustaleniu odbiorcy idealnego i stworzenia treści, która Twoim zdaniem jest dla nich najlepsza, możesz użyć narzędzi analitycznych, aby to potwierdzić.

Google Analytics pomoże Ci sprawdzić, jak działa Twoja witryna. Dodatkowo wszystkie najważniejsze sieci społecznościowe oferują również opcje raportowania, które pomogą Ci ocenić skuteczność Twojej aktywności w sieci.

W rzeczywistości, gdy zastanawiasz się, czy dany temat jest dobry, najlepiej przetestować go za pomocą krótkiego postu w mediach społecznościowych, zamiast inwestować czas potrzebny na napisanie posta na blogu. Jeśli wpis społecznościowy wzbudza reakcje i zainteresowanie tematem, to wiesz, że możesz bezpiecznie kontynuować dłuższy artykuł na blogu.

Przykład: Artur Wiktor i Grzegorz Ciupek

Doskonałym przykładem biznesmenów którzy blogują z doskonałą precyzją są 1.  Grzegorz Ciupek oraz  Artur Wiktor    są ekspertami w tematach  marketingu Internetowego. Kierują swoją ofertę do osób szukających rozwiązań biznesowych do budowania inteligentnych dochodowych biznesów. Wiedzą oni, że dzieląc się szczegółami na swoich blogach na temat różnych aspektów marketingu w mediach społecznościowych, stali się autorytetami w tej dziedzinie. Wiedzą również, że ludzie zainteresowani ich treścią będą w większości zbyt zajęci, aby przeczytać wszystkie ich artykuły. Dlatego Każdy ma możliwość być jednym z nich.

Zawsze znajdą się osoby, które potrzebują dodatkowej pomocy, rozwiązanie ich problemu możesz podać w poście na blogu.  Ludzie są skłonni zapłacić za Twoją wiedzę.

Czy wiesz już Jak pisać bloga i jak zarabiać na blogu?

Ostatnim ogniwem w tym wszystkim jest Twój „Wewnętrzny Głos i Styl”.

Twój głos dotyczący pisania i blogowania jest bardzo podobny do twojego głosu. Mam na myśli to, że kiedy Ty i Twój przyjaciel siedzicie w kawiarni, pijąc kawę i rozmawiając o ścieżkach kariery i doświadczeniu, słuchacie się wzajemnie. Nie tylko słyszysz słowa, słyszysz takie rzeczy jak intonacja, rytm, wyczuwasz stres, emocje. widzisz pasje, pewność siebie.

Twoje pisanie powinno być takie samo ciekawe jak rozmowa z przyjacielem, aby chętnie się czytało.

Które słowa mam wybrać? Jakie słowa mam podkreślić ? Gdzie mogę rozpocząć nowe akapity lub użyć krótkich zdań.

Jaki Styl? Są to rzeczy, które po połączeniu łączą się, by stać się  ” Twoim Głosem”.

Ale zdarza się czasem, kiedy zaczynasz pisać swój pierwszy wpis na blogu, że nie masz pojęcia jak chcesz rozmawiać z czytelnikami.

Zastanawiasz się, czy chcesz być zabawny, tajemniczy, a nawet szokujący.

Oczywiście, niezależnie od tego, jaki styl wybierzesz, zazwyczaj powinien odzwierciedlać to, kim jesteś poza Twoim blogiem. Większość moich znajomych i kolegów, którzy „spotkali się” z moim blogiem, a następnie spotkaliśmy się twarzą w twarz później, stwierdzili, że piszę prawie dokładnie tak, jak mówię.

Jaki styl wybierzesz?

„Najlepszym sposobem na rozwinięcie głosu pisarza jest dużo czytać. I dużo pisz. Naprawdę nie ma innego sposobu, aby to zrobić. „

Tak, jak wiele innych aspektów blogowania, twój głos będzie wymagał czasu. Nie tylko potrzebujesz  doświadczenia, aby móc pokazać Swój styl, ale musisz również ćwiczyć pisanie, aby mieć pewność, że wszystko, co napiszesz, będzie idealnie pasowało do Twojego stylu.

Oto kilka wskazówek, od których warto zacząć:

  • Czytaj swoje teksty na głos. Będziesz lepiej pisał.
  • Poznaj zasady gramatyki. Na pewno nie chcesz, aby twoi czytelnicy byli zażenowani. Pozwól im skupić się na tym, co próbujesz powiedzieć, a nie na błędach, które mogłeś popełnić..
  • Dziel się wiedzą i pasją.

Uffff… możesz odetchnąć… Wiesz już trochę więcej  jak zarabiać na blogu. Więcej na temat wtyczek, narzędzi, potrzebnych do blogowania i budowania biznesu opiszę w kolejnych artykułach.

Może nie zanudziłem Cię długim tekstem. Wiem że ten czas spędzony na przeczytaniu tego artykułu nie pójdzie na marne. Podziel się dalej artykułem jeśli dał ci do myślenia. Daj znać w komentarzu o Swoich działaniach, czy masz już Swój blog? Czy dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem?