Jak dotrzeć do Klienta

  • Autor: Artur Ścibisz

W poniższym artykule podpowiem kilka szybkich sposobów aby dotrzeć do klienta.

Każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że biznes istnieje wtedy jak są klienci a ich pozyskanie nie zawsze jest proste.

Trzeba opracować odpowiednią strategię, która tą całą ścieżkę chociaż trochę ułatwi. 

Własna Marka Osobista

Najważniejsze to zbudowanie własnej marki osobistej - czyli pracujesz nad rozpoznawalnością, która bez problemu może być również połączona z wizerunkiem firmy. 

Każdy wie, że ludzie chętniej kupują od firmy, którą mogą połączyć z konkretną osobą, którą przykładowo znają i jej ufają. Dlatego też pokaż na Facebooku, na stronie internetowej kto stoi za firmą. Zadbaj o swój profil w social media, ponieważ potencjalni klienci na pewno będą go odwiedzać.

Budowanie Relacji 

Przy budowaniu marki osobistej istotne jest również budowanie odpowiednich relacji z ludźmi. Daj się poznać, polubić. Udzielaj się na forach, komentuj dyskusje na konkretnych grupach, pomagaj, pisz bloga. 

Gdy będą wiedzieć czym się zajmujesz, to bardzo prawdopodobne, że w odpowiednim momencie to właśnie o Tobie pomyślą i do Ciebie się zwrócą.

Pamiętaj, że udana współpraca z konkretnym klientem powoduje pojawienie się kolejnych klientów z polecenia. Dlatego też zawsze jak wykonujesz jakąś usługę, sprzedajesz produkt bądź profesjonalistą. Możesz wtedy liczyć właśnie na odpowiednią rekomendację, pozytywną opinię - to jest bardzo ważne, przydatne. 

Musisz dać coś od siebie, żeby potem dostać od innych. To Ty musisz zrobić ten pierwszy krok, szukać, rozmawiać, działać. 

Daj wartość na zachętę

Stwórz lead magnet czyli bezpłatny produkt dający konkretną korzyść Twojemu odbiorcy. Jest to idealny prezent dla ludzi, którzy jeszcze Cię nie znają, pierwszy raz mają z Tobą kontakt.  

Może to być przykładowo krótki film z ćwiczeniami - jeżeli jesteś trenerem, lekcja makijażu - jeśli masz salon kosmetyczny, poradnik, ebook związany z tworzeniem reklam na Facebooku.

Już na tym etapie musisz od siebie dać potencjalnemu klientowi wartość, żeby zdobyć jego zainteresowanie. Właśnie w ten sposób zaczniesz też dodatkowo budować zaufanie. 

Oczywiście w zamian za ten bezpłatny produkt zdobędziesz dane klienta - imię, mail, dzięki którym możesz stworzyć listę mailingową. 

Buduj listę mailingową

Stworzenie listy mailingowej umożliwi Ci dotarcie, ocieplenie oraz pogłębienie relacji z tymi klientami podczas dostarczania im wiadomości mailowych z kolejną wartością. Dopiero w 3 lub 4 mailu wyślij ofertę sprzedażową. 

W mailu może również być zawarta informacja o webinarze na konkretny temat. Po takim wspólnie spędzonym czasie z potencjalnymi klientami pod koniec webinaru możesz przedstawić ofertę sprzedażową.

Reklama w Social Media

Aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, pozyskać ich trzeba również stosować reklamy w social media - na Facebooku, Instagramie.

Skup się najpierw na reklamie tańszego produktu, poniewaz tak jak pisałem już wcześniej, klient musi Cię najpierw poznać, zaufać Ci. Poza tym nawet na takich produktach koszty reklamy mogą się zwrócić, będziesz w stanie zarobić.

Do reklamy możesz wykorzystać krótki film. Pokaż siebie, swoją twarz. Niech odbiorca reklamy zapamięta Cię i niech kojarzy z tym konkretnym produktem, usługą. 

Stwórz reklamę również na pozyskanie leadów. Potencjalny klient wypełni formularz wpisując swoje imię, mail, numer telefonu. Twoim zadaniem będzie kontakt mailowy, telefoniczny z tymi ludźmi. 

Pamiętaj jednak, że podczas pierwszej rozmowy nie przechodzisz od razu do sprzedaży swojej usługi. Ważne jest żeby na początku poznać problemy, potrzeby tych potencjalnych klientów. Najpierw musisz całkowicie skupić się na nich. 

Jak widzisz, jest kilka metod, sposób żeby dotrzeć do klienta. Teraz tylko musisz się odpowiednio przygotować i zacząć działać. 

Nawet jeżeli na początku nie wszystko będzie idealnie, pojawią się różne potknięcia to nie przejmuj się i nie rezygnuj. Najważniejsze żebyś szedł cały czas do przodu, do wyznaczonego przez siebie celu. 

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}