Dlaczego Sprzedawcy stosujący magiczne zasady sprzedają więcej?

utworzone przez | Lis 5, 2016 | Blog, Polecane, Sprzedaż | 0 komentarzy

Najczęstszym problemem z jakim spotykają się początkujący sprzedawcy, handlowcy, doradcy czy też przedsiębiorcy jest problem ze sprzedażą produktów lub usług. Wynika to z wielu czynników z których nie zdajemy sobie sprawy.
Przedstawię tutaj elementy mające ogromny wpływ
i bez których nie zadziała sprzedaż.

Zmień myślenie

Pierwszą rzeczą, jaką napotykam obserwując osoby, które pracują w sprzedaży niezależnie czy jest to praca w sklepie stacjonarnym czy coraz częściej na wszechobecnych portalach społecznościowych typu Facebook, jest mylne rozumienie czym jest sprzedaż oraz cała otoczka wokół niej.
Przytoczę tutaj sytuację, która przytrafiła mi się osobiście kilka dni temu:

Spacerując po jednej z Bielskich galerii handlowych, po wypitej dobrej kawie, postanowiłem, że rozglądnę się za kupnem jakiejś koszuli.
Przekroczyłem próg sklepu, po czym przybiegła do mnie sprzedawczyni, która gdyby mogła weszłaby mi na twarz. Widząc to zacząłem dosłownie uciekać w przeciwnym kierunku. Pani widząc to szybko zawróciła i zaczęła za mną biec jednocześnie wołając
do mnie „Jaki rozmiar Pan szuka, jaki rozmiar Pan szuka, a jaki kolor, a dodatki, może pomóc?” Poczułem się zaatakowany. Cała sytuacja wyglądała komicznie.
Nie dość, że to mnie rozzłościło, zażenowało to jeszcze zniechęciło do dalszego przebywania w tym sklepie i myślałem tylko o tym, żeby jak najszybciej uciec z tego sklepu.

Dlatego pierwszą rzeczą, jaką należy zmienić u sprzedawcy jest podejście, że osoba która wchodzi do sklepu chce coś kupić. Może tylko bada rynek, sprawdza ceny aby wybrać dla siebie najbardziej odpowiednią.

Drogi sprzedawco, nie sprzedawaj na siłę. Daj klientowi trochę czasu. Klient potrzebuje się oswoić z ofertą. Nie zakładaj od razu że kupi.
Poza tym ludzie nie lubią jak im się sprzedaje, lubią sami decydować kiedy i co kupią gdyż to właśnie lubią.
Jest taki świetny cytat który obrazuje tą myśl

„Traktuj Klienta jak gościa w Twoim Domu – poczuj się Gospodarzem.
Wtedy Twoi Klienci będą chcieli do Ciebie wracać.”

Pisząc że sprzedawcy stosują magiczne sztuczki, miałem na myśli również podstawową wiedzę, by zadawać pytania otwarte a nie zamknięte. Pytanie musi być zadane w taki sposób, aby klienta zaangażować w odpowiedź. I tu się kłania najskuteczniejszy model prezentacji produktu jakim jest „AIDACS”.

Jest to obowiązkowe narzędzie bez którego nie powinna się w ogóle rozpocząć żadna rozmowa handlowa z klientem. Zapewniam Cię, że jest to najbardziej efektywny model prezentacji produktów. Podczas stosowania tego modelu prezentacji bardzo ważna jest kolejność działań. Stosowanie AIDACS w rozmowie handlowej da Ci niesamowitą przewagę nad osobami które jej nie praktykują. Metoda ta tworzy odpowiednią strukturę, dzięki czemu jej skuteczność gwałtownie rośnie.

Jeśli zajmujesz się sprzedażą, doradztwem, jesteś przedsiębiorcą, a może osobą która dopiero zamierza podjąć wspaniałe stanowiska związane ze sprzedażą, spróbuj zrobić taki test.: Wejdź do pierwszego lepszego sklepu może być nawet osiedlowy sklepik
i sprawdź jak obsługa przeprowadzi rozmowę handlową.
Gdy poznasz techniki, które opisuje więcej w artykule Sztuka Sprzedaży, ponownie wejdź do tego samego sklepu. Zdziwisz się na jakim poziomie jest dany sprzedawca i ile można by było poprawić z jego strony, aby zwiększyć efektywność sprzedaży. Nie podważam
w żadnym wypadku umiejętności tych sprzedawców.

Jak myślisz czy warto stosować sprawdzone techniki sprzedaży?

Jak dużo możesz zyskać jeśli zastosujesz się do wskazówek, które już z efektem są stosowane przez najlepszych handlowców.
Wolisz sam odkrywać na nowo koło? Po co?
Artykuł przedstawia dosłownie kroplę w morzu w temacie profesjonalnej sprzedaży
i obsłudze klienta. A kto na tej wiedzy może skorzystać? Oczywiście że Ty sam.
Pewnie zdziwisz się jeśli powiem, że sprzedaż dzieje się w każdej dziedzinie naszego życia.
Pierwsze procesy sprzedaży miałeś już w dzieciństwie, kiedy ktoś z bliskich chciał Ci dać coś pysznego np. cukierka, a Ty wtedy musiałeś przeprowadzić transakcję, którą było nakłonienie osoby by ci go dała. Być może prosząc lub tylko ładnie się uśmiechając.

Jeszcze innym przykładem będzie rozmowa o pracę. Tak to również jest sprzedaż.
Musisz pokazać, że jesteś coś warty, że masz takie lub inne umiejętności, musisz
pokazać się z jak najlepszej strony. Pracodawca natomiast albo kupi Ciebie albo
inną osobę.

Jak widzisz sprzedaż to proces nie do ominięcia. Zadam ci jeszcze takie pytanie czy wyobrażasz sobie jak byś wypadł na rozmowie kwalifikacyjnej o pracę, gdybyś znał magiczne zasady sprzedaży?

Zapraszam Cię do rozwinięcia tematu profesjonalnej obsługi klienta i sprzedaży,
gdyż możesz tylko zyskać.

Więcej na ten temat piszę w innych artykułach na stronie internetowej, oraz na portalach społecznościowych. Zapraszam do czytania.

Jeżeli masz pytania, spodobał Ci się artykuł, lub skorzystałeś z wiedzy to zapraszam Cię do podzielenia się w komenrarzu. Napisz czy korzystasz już z jakiś technik, jaką metodę wybrałeś i dlaczego uważasz, że jest najlepsza.