12 najczęstsze błędy przy tworzeniu kampanii reklamowych

Błędy  przy tworzeniu kampanii

Czy wiesz jakie są najczęstsze błędy popełniane przy tworzeniu kampanii reklamowych? Jeśli się zastanawiasz, i chcesz poprawić wyniki to zobacz co dla Ciebie przygotowałem.

Stworzyłeś reklamę i… No właśnie nic! Zaczynasz się zastanawiać jakie błędy popełniłeś, że nie ma efektów. Reklama miała przecież przyciągnąć klientów ale niestety nic takiego się nie dzieje. Czy faktycznie popełniłeś jakieś błędy przy tworzeniu kampanii?

Chyba każdy, kto tworzył reklamę przynajmniej raz był w takiej sytuacji. Pamiętaj, że tworzysz ją dla klienta a nie dla siebie więc warto przeanalizować wszystko między innymi z punktu widzenia potencjalnego klienta.

Poniżej przedstawiam Ci kilka punktów, na które musisz zwrócić uwagę:

1 - Grafika

Grafika - powinna być wyrazista, wyróżniająca się na tle konkurencji. Ma przyciągnąć wzrok odbiorcy i zachęcić go do kliknięcia w reklamę, przejścia dalej. Dopasuj swoją kreację do konkretnej grupy odbiorców. Stosuj różne ramki, kolory kontrastowe, główne hasła reklamowe (nie używaj jednak mocnej personalizacji). Musi być energia na tych zdjęciach. Bardzo dobrze sprawdzają się kreacje z uśmiechniętą kobietą, z konkretnym produktem, którego ta reklama dotyczy. Czy wiedziałeś, że lepiej działa na odbiorcę zdjęcie z umieszczonym produktem z prawej strony a nie z lewej?

2 - Tekst

Tekst - częsty błąd w reklamach to stosowanie języka branżowego. To, co piszesz ma być zrozumiałe dla odbiorców. Dobieraj takie konkretne słowa, żeby każdy wiedział o co chodzi, żeby nie musiał się domyślać jaki jest przekaz.

3 - Cechy zamiast korzyści

Opisywanie cech zamiast korzyści - kolejny częsty błąd pojawiający się w reklamach, czyli skupianie się na opisywaniu cech produktu, usługi zamiast korzyści. Dla klienta oprócz specyfikacji tego produktu (którą możesz opisać na stronie landingowej) ważna jest wartość jaką otrzyma. Owszem, możesz przykładowo napisać, że torebka jest skórzana. Ale czy to jedyny powód dla którego kobieta ma ją kupić?

4 - Nagłówek

Niezbyt interesujący nagłówek - zwróć uwagę, czy to nie jest zwykły, suchy tekst (możesz dodać emotikony). Niech będzie również konkretnym wezwaniem do działania. Dobrze, jeżeli wynika z niego co proponujesz potencjalnemu odbiorcy.

5 - Wezwanie do działania / przycisk

Niezbyt interesujący nagłówek - zaznacz konkretnie, co odbiorca ma zrobić, pokieruj go. Przykładowo zarejestruj się, kup, zobacz więcej.

6 - Dokonywanie zmian w kreacji
reklamy / stopowanie

Dokonywanie zmian w kreacji reklamy / stopowanie - po utworzeniu i włączeniu reklamy Facebook potrzebuje czasu, żeby nauczyć się grupy odbiorców - musi być 50 zdarzeń (kontaktów, sprzedaży, wejść na stronę - zależy jaki cel kampanii został wybrany) w ciągu maksymalnie 7 dni aby algorytm Facebooka zaczął odpowiednio działać. Dlatego też, wprowadzanie zmian już na drugi dzień czy też zbyt szybkie jej wyłączenie nie jest dobrym posunięciem ponieważ cały proces uczenia będzie się wydłużał. Jeżeli chcesz dodać reklamę do zestawu to warto powielić najlepszą - z dobrymi statystykami, reakcjami.

7 - Brak szczegółowego targetowania

Brak szczegółowego targetowania - chcąc dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców warto wybrać odpowiednie zainteresowania. Jeżeli Twoja grupa to ludzie zainteresowani przykładowo pilates, to nie wpisuj tylko i wyłącznie ogólnej pozycji fitness. Skup się na bardziej szczegółowym wyszukiwaniu, na dokładniejszym wyborze. Kompletny poradnik odnośnie targetowania możesz pobrać z mojej strony arturscibisz.pl

8 - Nakładanie na siebie grup odbiorców

Nachodzenie na siebie grup odbiorców - zwróć uwagę na stworzone grupy odbiorców dla różnych zestawów. Czy nie pokrywają się one w jakimś stopniu? Czy nie ma tam takich samych zainteresowań? Jeżeli tak, to dojdzie teraz do sytuacji, w której te zestawy będą walczyć o dotarcie do klientów. Dlatego też stosuj wykluczenia (w jednym zestawie wykluczaj konkretne zainteresowania, które znajdują się w innym), daj inny przedział wiekowy, inne miejscowości.

9 - Brak testowania

Brak testowania - ważnym punktem jest testowanie kreacji, tekstów, które kierujesz do swoich odbiorców. Może się okazać, że to, na co teraz reagują za jakiś czas przestanie już na nich działać. Stwórz przykładowo 3 grafiki oraz 3 teksty i zastosuj w różnych kombinacjach. Zauważysz, który zestaw najbardziej odpowiada potencjalnym klientom, na który jest największa reakcja. Pamiętaj, że Twoi potencjalni klienci mogą myśleć inaczej niż Ty, mogą zwracać uwagę na inne elementy, może ich zainteresować całkiem inna kreacja niż Ciebie.

10 - Brak analizy

Brak analizy - jest to kolejny błąd popełniany podczas prowadzenia kampanii reklamowej. Warto sprawdzać statystyki reklam, wyciągać wnioski i reagować. Gdy widzimy, że któraś z reklam po dłuższym czasie kompletnie nie działa, nie ma zainteresowania, żadnych reakcji, kliknięć czy też przejść do koszyka to najlepiej jest ją wyłączyć. Natomiast w sytuacji, gdy reklama generuje dużą konwersję to warto sprawdzić która grupa odbiorców, przykładowo wiekowo najbardziej reaguje, jak zmieniają się koszty reklamy.

11 - Słaba strona landingowa
sprzedażowa

Tworzysz reklamę, z których następuje przekierowanie na stronę landingową, sprzedażową - czyli stronę z konkretną już ofertą. Nawet najlepsza kreacja, kampania reklamowa nic nie zdziała jeżeli oferta nie będzie atrakcyjna dla potencjalnego klienta. Przeanalizuj swoją stronę landingową
i zastanów się czy przyciągnie odbiorców. Czy jest przedstawiona w sposób interesujący, czy są odpowiednio dobrane korzyści, bonusy.

12 - Łączenie ruchu zimnego z ciepłym

Jeżeli chcesz, aby reklama dotarła do odbiorców, którzy jeszcze nie mieli styczności z Twoimi produktami, usługami to pamiętaj, żeby wykluczać w targetowaniu osoby, które przykładowo już polubiły Twoją stronę, kupiły coś. Facebook będzie docierał z Twoją reklamą najpierw do nich.
A przecież w tej sytuacji nie o to Ci chodzi prawda?

Trochę się rozpisałem, ale jak widzisz jest wiele elementów, które mogą mieć wpływ na Twoją reklamę. A to i tak jeszcze nie wszystkie.
Dlatego każde przygotowanie, tworzenie kampanii reklamowej powinno być robione z głową. Chociaż nie ukrywam, że nawet wtedy i tak coś Cię może zaskoczyć.
Przecież to tylko, albo aż Facebook…

0/5 (0 Reviews)
Szybka odpowiedź

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}